Filled Under:

Alienware Aurora Kini Dipasaran Malaysia

`Hardcore Gamer` tentu tidak asing lagi dengan jenama komputer riba terkemuka, Alienware. Selepas keluaran pelbagai mereka yang sememangnya memfokuskan kepada permainan video. Kini, Dell Malaysia turut sama memperkenalkan komputer riba yang juga memfokuskan kepada pengemar permainan video. Kali ini, ia dikenali sebagai Alienware Aurora.

Peranti ini dilengkapi dengan cip pemprosesan Intel Core i7 generasi terkini. Tak lupa juga sokongan kelajuan overclock sehingga 4.3GHz melalui teknologi Turbo Boost dan pilihan kad grafik NVIDIA GeForce 700 series atau AMD 8900 series.

Desktop terbaru ini juga turut ditawarkan dengan chasis tambahan secara berasingan, iaitu chasis ALX. Melaluinya ia dioptimasikan untuk tujuan pengurusan thermal, sesuai untuk mereka yang sering membuat overclock dan sebagainya.

Di Malaysia, pengguna yang berminat boleh membuat tempahan terus melalui laman rasmi Dell, dimana versi asas hadir dengan Intel Core i7-4820K, NVIDIA GeForce GTX760 1.5GB DDR5, dan juga ruangan storan sehingga 2TB pada harga RM5799.

Sumber: Amanz