Filled Under:

Perisian Penterjemah Bahasa Anda - Google Translator Pro 9

Assalammualaikum dan salam sejahtera.
Mr. Limbo kembali disini. Dah lame aku tak usik blog ni. Juga, dah 4 minggu aku tak post sesuatu yang barukan. Muehehe. Sorry sesangat. Aku sebok dengan program program yang cnet anjurkan ni. Disebabkan dah lama tak post sesuatu entri, so, hari ni aku akan kongsikan satu perisian yang aku rasa bagi aku, amat berguna. Dari segi kepandaian dan kecatikan. 

Google translator, atau juga dipanggil Pro translator ialah sebuah perisian yang dikeluarkan oleh syarikat syarikat yang berpakat dgn googlelipstick googlelistik. Kenapa mesti googlelistik? Entah, dah tu nama syarikat dia. Okay, perisian ini bagi aku sendirilah, sangat berguna dan sangat pintar. Kenapa aku kata pintar? Walaupun perisian ini mempunyai data yang sama dengan google translator ( jenis laman web ) tetapi ianya sedikit berbeza dimana, sesetengah perkataan yang kita translatekan adalah lebih tepat. Sungguh berlainan dengan data yang digunakan pada google translator yang berjeniskan laman web. Yang laman web punya tu benggong banggang bodoh teruk kurang memuaskalah. 
Pada awalnya, aku sangkakan apa beza dengan yang jenis laman web punya kan? Jadi, aku pun malaslah nak muat turun, lepas tu, aku kena buat assingment and kerja khusus dia terlalu susah bg aku. Kena translatekan banyak benda. Pada masa tu, internet memang takde, so, aku try sajelah perisian ni. Aku muat turun pun pakai internet McDonald yang ada berdekatan dengan kolej aku. Masa guna, tak terasa sangat effect perbezaan dia tuh, tapi lepas saje aku bandingkan, ternyata yang perisian bersaiz kecil ini lebih mantop mantap | meletup dari pada mentranslatekan melalui laman web google translator. So, aku rasa benda ni sangat berguna untuk korang jugak. Muat turun dengan tekan pautan dibawah okay 

Download: