Filled Under:

Elakkan Daripada Menjadi Mangsa Keylogger!

Ucapan terima kasih aku lemparkan kepada Abg Shah yg menanyakan satu lagi soalan it kepada aku. Soalan yg dia tanya ialah, bagaimana utk menggelakkan diri daripada menjadi mangsa kekejaman Israhell keylogger.

 

Memang setiap hari, ada sahaja akaun-akaun yg digodam oleh para godam. Mereka menggodam dengan alasan, keselamatan pada sesebuah akaun atau laman web tidak bergitu kukuh di mana ia membenarkan penggodam ini memasuki 'pangkalan data' (bagi laman web) mereka dengan mudah. 

30% daripada akaun yg digodam setiap hari adalah berpunca daripada terkena dengan perangkap penggodam berjeniskan program. Ia dipanggil sebagai keylogger. Keylogger sangat merbahaya dimana virus kecil yg bersaiz kurang dari satu megabyte itu mampu mencuri lebih satu gigabyte data-data yg tersimpan di dalam komputer-komputer mangsa.  

KeyScrambler ialah sejenis perisian di mana mampu untuk mengurangkan lebih dari satu gigabyte data anda dicuri. KeyScrambler berfungsi sebagai encrypter pada komputer anda. Ia akan mengubah perkataan asal menjadi perkataan yg diputar-belitkan (susah untuk dijangka). Jadi, segala email dan kata laluan akn diubah/encrypted.

Download: