Filled Under:

Muat Turun Notepad ++ | Pembuat Aplikasi Anda

Pada entri yang lepas, aku dah kongsikan macam mane nak pakai timeline. Dan sekali lagi aku bagitahu, kalau dah buat ataupun dah terbuat, korang memang tak boleh nak hilangkan balik dah. Please! Jangan request lagi dekat aku macam mana nak hilangkan timeline. Dah penat aku jawab korang punya message. Kalau tak nak pakai timeline, delete je facebook tu. Macam mane? Klik pautan ini.

Ok, entri ni sebenarnya pasal notepad dimana ianya sesuai digunakan untuk programmer-programmer atau coder-coder di seluruh dunia. Nama notepad ni ialah Notepad ++. Kalau notepad biasa tu mestilah korang tau kan? Hihi. Gambaran notepad ++ ni seperti gambar dibawah. 


Perisian notepad ++ ni biasanya digunakan untuk mengubah script code, source code dan lain lain. Macam programmer.  Perisian ini adalah free dan seratus peratus ( 100% ) bersih ( clean ) dari virus, malware dan trojan. Ianya sesuai untuk semua jenis operating system ( OS ). Tak kesah 32bit atau pun 64bit.
Project ini didasarkan pada kompenen mengedit Scintilla ( komponen editor yang sangat kuat ) dan ditulis dalam bahasa programmer ( C++ ) dengan win32 api ( iaitu tanpa MFC, yang dimana menjamin kecepatan eksekusi lebih tinggi dan ukuran lebih kecil dari program tersebut ), berada dibawah GPL.

Download: