Filled Under:

Kurangkan Penggunaan RAM Pada Komputer Anda

RAM adalah satu engine pada komputer yg sangat penting. Penggunaan RAM pada setiap komputer berjalan secara berbeza beza. Penggunaanya juga bergantung kepada jenis processor atau sistem yg digunakan pada sesebuah komputer. Lagi tinggi nilai sistem yg digunakan, maka, bagi sesetengah komputer, lagi kuatlah ianya menggunakan RAM. Tidak juga bergitu jika ingin di ikutkan dengan perbezaan zaman. Kerana, pada zaman sekarang, komputer komputer moden yang berkuasa tinggi mempunyai ciri ciri yang berlainan. Maksud admin ialah, zaman sekarang, teknologi dah semakin maju. Mungkin juga, disebabkan perbezaan zaman tersebut telah menterbalikkan ciri ciri komputer zaman sekarang, dimana, lebih tinggi sistem yg diguna pakai, maka lagi kurang penggunaan RAM pada sesebuah komputer.

Okay, ramai jugak yg pernah tanye aku, macam mane cara cara nak kurangkan penggunaan RAM pada sesebuah komputer ni. Jawapannya adalah, tukar komputer. Hahaha. Kalau kasi jawapan macam tuh, tak ke kirenya, kite telah menyakitkan diri sendiri? Yelah, mane tak nya, manalah tau, kot kot, selipar yang dieorang kasi. Ngehngehngeh.
Disebabkan terlalu banyak request ( cehh, banyaklah sangat ) tentang cara cara untuk mengurangkan penggunaan RAM pada komputer kita, maka, aku pun google jelah. Lepas googlegoogle dan google, akhirnya aku terjumpa sebuah site yg sangat membantu aku rasa. Iaitu homepage untuk perisian yang akn aku kongsikan ini. Hahahahaha. Ok, tak lawakkan? Ye, aku tau tuh. 

Nama perisian ni adalah, RAM Saver. Perisian ini akan membantu kite meningkatkan tenaga kerja serta mengurangkan penggunaan RAM. Perisian ini, sebenarnya sesuai untuk 'KAKI' games. Kenapa? Sebab, dalam banyak banyak aplikasi yang dibukan, gamelah yang paling banyak sedut penggunaan RAM kite. Jadi, dengan perisian ini, kite boleh mengurangkannya. '

Screenshot :

 

Download: