Filled Under:

Antivirus Lokal Indonesia (Update)


(Update 10.2.2012)
Pautan untuk memuat turun telah digantikan dengan yang baru. 
Pautan yg lame dah mati. 

Smadav ialah sebuah perisian antivirus lokal yg direka cipta di negara Indonesia. Ianya mempunyai kuasa yg hebat dalam mencari virus-virus yg berjalan secara lancar didalam komputer anda. Perisian ini hanya bersaiz kecil iaitu 700kbps. Walaupun saiznya kecil, tapi jangan disangka tiada buaya tidak mempunyai kuasa pengawalan yang cukup hebat. Perisian ini juga dikira sebagai "pegawal keselamatan part-time". Kenapa? Kerana ianya hanyalah mengonkong bahagian virus-virus kecil yang tidak berada dalam kawasan yang terlalu sulit. 

Selain itu, Smadav juga perlu dibayar, tetapi, kalau perlu dibayar, kenapa aku nak buat entrikan? Yee, jadi itu bermaksud yg aku dah bagi sekali Register key dia. Register key ni aku creditkan kepada Fikri. Register key memang dia punya sendiri. Kalau korang nak admin buat sendiri pun boleh, tapi, disebabkan sedikit busy kebelakangan ni, tak dapatlah kami nak buat Register key sendiri. Yang tinggal hanyalah aku dengan Pirate. Admin Pirate pun dah jarang sentuh komputer disebabkan tangan die patah ( kemalangan ) hari tuh. Sebab tu lah aku je yang jage sekarang ini. Ok, berhenti cakap pasal kami, sekarang, scroll kebawah lagi untuk memuat turun. 
- (Update 11.2.2012)
Disebabkan versi 8.9 sudah pun dilepaskan pada 1.2.2012 jadi, aku akan masukkan sekali dua pautan untuk dimuat turun. Iaitu, satu versi 8.8 dan satu lagi versi 8.9. Aku masukkan kedua-duanya sebab mungkin, ada orang yg lebih selesa dengan versi sebelum ini iaitu 8.8. Terdapat jugak satu lagi pautan dimana, lepas muat turun selesai, korang akan dapat sekali dua versi, iaitu 8.8 dan 8.9

Download (Versi 8.8):
Download (Versi 8.9):
Download (One pack): 
Registration key diblok? Tekan pautan sebelah untuk lihat tutorial hilangkan blaclist > Tutorial Hilangkan Blacklist Smadav Checker