Filled Under:

Request Dah Bersarang, Jawapan Tak Dapat Lagi. Apa cerita?

Assalammualaikum dan salam sejahtera sy ucapkan. Sudah dua hari blog ini tidak disentuh dan juga tidak membuat entri yang baru. Kami bukan tidak mahu membuat entri-entri berkaitan dengan perisian yang baru tetapi kami mempunyai batasan untuk melakukan hal sebegitu. Ini semua disebabkan undang-undang baru yang dikeluarkan oleh kerajaan united state. Iaitu Stop Online Piracy Act ( SOPA ). Apakah maksud disebalik perkataan tersebut ? Ia memberi maksud bahawa, selepas ini, kerajaan united state akan memastikan tiada lagi barang-barang pirate seperti 'crack' dan yang sama waktu dengannya. Jadi ? 
Jadi, sekiranya undang-undang tersebut dikuat kuasakan dan dipersetujui oleh semua kerajaan didunia ini, maka, kesemua perisian yang disertakan keygen atau crack seperti adobe photoshop + crack, microsoft office word + crack dan beberapa perisian lain lagi akan dilarang. Juga, kesemua  file hosting seperti mediafire, fileserve dan lain-lain lagi turut dimusnahkan ( down ). Setakat ini, sudah mempunyai 2 file hosting yang terkenal telah didownkan. Antara 2 tersebut ialah, megaupload dan filesonic.

Balik pada tajuk asal, saya telah menerima lebih dari 30 request yang dihantar oleh pihak pihak tertentu dan ada yang sudah dibalas dan ada yang masih lg diketepikan. Maksud 'diketepikan' yang sy cakap td bermaksud, menunda atau membiarkannya dulu. Kenapa dibiarkan? Seperti yang saya katakan td, disebabkan undang-undang baru itulah yang membuatkan kami susah untuk menunaikan segala permintaan korang. Kami akan tolong setakat yang mampu sahaja. Tidak terlupa, saya amat beterima kasih pemilik blog Jangan Bunuh Lalat kerana sanggup menolong kami walaupun dalam kedaan sebuk. Ribuan terima kasih diucapkan. *Sebenarnya owner blog tu pun maste dalam budang it jugak. Hehe. Setakat ini, request yang telah dibalas dan berjaya diberi hanya 23. Itu bermaksud masih mempunyai 7 lagi request yang belum disentuh dan belum dibalas. Kepada yang requestnya belum dibalas, sila membuat repost atau request semula. Hantarkan email kpd saya.

Email : www.rotihangus@gmail.com

Sekian. Sejuta kemaafan saya pinta kpd sesiapa yang requestnya masih belum dibalas. Kami akn buat sedaya yang mungkin.