Filled Under:

Google Chrome 18.0 Dev & 16.0 Final

Setiap hari, keluar saje perisian-perisian berguna yang baru. Inilah tandanya ekonomi meningkat.
Namun begitu, setiap perisian yang dikeluarkan bukan direka bentuk oleh rakyat Malaysia. Takpe takpe, rakyat Malaysia boleh belajar lagi. Perisian-perisian penting dan berguna seperti anti-virus, system security, internet tweaker or registry cleaner, microsoft word dan lain-lain lagi bukan senang untuk dihasilkan. Ianya memerlukan masa yang lama. Seperti Bill Gates dimana beliau lah orang yang menghasilkan Microsoft Window.
Dia juga telah menghasilkan Microsoft Office, dan perisian-perisian lain lagi.

Walaupun bukan rakyat Malaysia yang menghasilkan perisian-perisian ini, tak bermakna yang rakyat Malaysia ini bodoh, lembab ataupun kurang pandai. Sebagai contoh, negara mana yang banyak melakukan 'pecah masuk' ( crack ) ke atas perisian ? Kebanyakkannya memanglah negara luar, tetapi, sebenarnya Malaysia adalah ditangga ke 8 iaitu Top 10.

Tapi, untuk entri kali ni, sebenarnya saya bukan nak cerita tentang siapa yang menghasilkan perisian-perisian penting, tetapi untuk berkongsi satu web browser yang baru saje dikeluarkan. Benar bahawa ianya bukan direka oleh rakyat Malaysia, tetapi, apa salahnya menggunakan perisian-perisian luarkan ? Hewhew ♥
Korang mesti tak asing lagi dengan nama web browser ini kan ? Google Chrome atau Chrome adalah web browser yang dihasilkan oleh Google Inc.

Screenshot Google Chrome :