Filled Under:

Arabic Pad. Design Penuh, Notepad

Sudah cukup seminggu kita bercutikan ? Macam mana dengan holiday korg semua ? Best atau pun tak ? Kalau tak best, tak pe. Lepak je sini, mesti best. Muehehe. Ok, pada entri yang lepas, saya dah kongsikan senarai username dan password untuk antivirus dan smart security category 'A' iaitu Eset Nod32 Antivirus | Security System. Tak bace lg ? Tekan sahaje pada pautan disebelah. Username and Password Eset Nod32 Antivirus | Smart Security.

Jadi, sekrang ini, saya akan kongsikan pula satu lg perisian yang sangat kecil, ringan dan paling penting sekali ialah berguna! Arabic pad. Korg belajar bahasa Arab ? Siapa yg belajar, saya rase korg perlu ada perisian ni. Kenapa? Sebabnya ialah, kalau nak taip bahasa Arab nanti senang. Kebiasaannya, untuk menulis dalam bahasa Arab, korg kene beli dia punya perisian atau driver dia. Dan ianya berbayar. Mungkin zaman sekrg ni dah ada yang boleh muat turun dari internet je. Maklumlah, zaman dah berubah dude. Makin maju.
Tetapi, dengan menggunakan perisian ni jugak, ade keburukkannya, iaitu mungkin ejaan salah. Dan ejaan salah akn menyebabkan maksudnya berubah. Dan itu adalah satu DOSA. Jadi, kalau korg gune perisian ni, kalau korg rasa perktaan nya pelik sikit, korg pandai pandailah ubah. Kalau tak, DOSA nanti.


Screenshot yg diambil dari komputer saya :


Download: Mediafire | Deposit Files | Hotfile 
Password: bl